Monday 9 December 2013

TERKINI !!! TANGISAN BAYI TEPI LONGKANG | BUANGAN BAYI TEPI LONGKANG

TANGISAN BAYI TEPI LONGKANG | BUANGAN BAYI TEPI LONGKANG
Kes pembuangan bayi. Bayi ditemui tepi longkang. Memang tiada hati perot serta mempunyai sikap kebinatangan. Itulah yang boleh dicakap apabila mengetahui kes penemuan seorang bayi wanita yang masih bertali pusat di tepi longkang. Paling menyedihkan keadaan bayi wanita itu dalam keadaan berbogel. Kes pembuangan bayi merupakan salah satu jenayah di Malaysia.
Ipoh: “Bayi itu pasti mati jika saya dan rakan tidak menjumpainya,” kata Chong Lean Fatt, 48, yang menemui bayi baru dilahirkan dibuang dalam keadaan bogel di tepi longkang berhampiran Jalan Lapangan Perdana 19, Taman Lapangan Setia, di sini, pagi semalam.

Bayi perempuan cukup sifat dan masih bertali pusat itu dicampak di kawasan sunyi berhampiran lokasi projek pembinaan rumah kedai yang baru disiapkan. 
Chong yang juga seorang kontraktor berkata, dia bersama seorang rakan serta wakil syarikat pemaju menemui bayi malang itu pada jam 11 pagi selepas terdengar tangisannya. 
Menurutnya, dia datang ke kawasan itu untuk memasang jeriji besi di sebuah unit kedai dan segera memaklumkan kepada rakan.

“Saya beritahu rakan mengenai suara bayi menangis, tapi dia kata itu mungkin bunyi anjing liar atau kucing. Saya tidak puas hati dan memaklumkannya kepada wakil pemaju projek kedai itu yang datang untuk memantau kerja pengubahsuaian.

No comments:

Post a Comment