Tuesday 26 March 2013

TEKNIK ONANI YANG BETUL BAGI LELAKI DAN PETUA


TEKNIK ONANI YANG BETUL BAGI LELAKI DAN TIPS/PETUA

Teknik Onani Lelaki dan Petua nya, memang agak kasar tapi itulah kenyataan. Onani dianggap banyak orang sebagai salah satu alternatif hubungan seks. Walaupun banyak lelaki yang percaya bahawa mereka sudah paham tentang alat kelamin dan respon seksual mereka. Tapi sesungguhnya mereka tidak faham bagaimana teknik dan cara onani yang benar dan sihat secara seksual


Kebanyakan lelaki hanya mengetahui sedikit dari potensi erotis dan orgasme sistem genital mereka. Sila baca tips sederhana dan menyenangkan di bawah ini bagaimana cara onani yang baik dan benar khusus untuk lelaki. Onani sesungguhnya tidak harus selalu menjadi "urusan cepat". Tapi anda mesti luangkan masa anda dan nikmati. Admin ada menyediakan gambar tip melakukan onani yang betul di setiap bhagian artikel ini. Jom kita lihat tip onani yang betul :

1.Privacy dan Waktu
Kebanyakan lelaki melakukan onani atau masturbasi dengan cara mengocok penis dan dilakukan secara sembunyi-sembunyi dan cepat. Melakukan onani dengan cepat dengan harapan segera selesai dan puas adalah cara onani yang salah. Cara onani seperti itu hanya akan menciptakan pola orgasme yang cepat dan membiasakan sistem saraf untuk segera mungkin orgasme dan ejakulasi.

Teknik onani biasa dilakukan dengan bantuan beberapa stimulasi dari luar seperti dengan melihat gambar yang mengghairahkan atau menonton film porno atau kemungkinan hanya dengan berfantasi seksual melalui pikiran. Pastikan anda membuat diri anda selesa terlebih dahulu sebelum melakukan onani. Waktu yang cukup dan tempat yang privacy, hal ini bermanfaat agar tidak ada gangguan saat anda sedang melayan dengan diri anda.

Untuk latihan menahan ejakulasi, biasakan jangan berpikir atau berkhayal erotis untuk membuat penis ereksi, konsentrasilah pada diri anda sendiri dengan mengocok penis anda menggunakan tangan. Nikmati setiap gesekan yang anda rasakan tapi jangan menciptakan stimulasi seksual dari pikiran. Rangsangan saja tanpa pikiran erotis akan  membuat penis anda tegang dan membuat waktu anda beronani semakin lama.

2. Lakukan Dengan Tangan Kering
Sekarang cobalah onani menggunakan tangan kering alias tidak menggunakan bantuan jelly atau pelumas. Ketika Anda melakukan ini perhatikan:

Perubahan napas Anda: Apakah menjadi dangkal dan cepat, lebih lambat dan lebih dalam?
Perubahan tubuh Anda: apakah ada ketegangan di beberapa tempat, dan merasa relaks di tempat lain? Apakah sama setiap kali Anda onani dengan mengocok penis anda pada lain kesempatan?
Bagaimana rasanya sebelum Anda mengalami orgasme?
Bagaimana rasanya saat Anda orgasme, dan pasca-orgasme?

3. Ganti Tangan Untuk Mengocok Penis
Apakah Anda selalu menggunakan tangan yang sama saat masturbasi? Ya, kebanyakan lelaki melakukan onani dengan satu tangan. Cubalah ganti tangan anda, jika selama ini anda menggunakan tangan kanan ganti dengan tangan kiri. Awalnya mungkin terasa aneh tapi seiring dengan waktu anda akan terbiasa.

4. Onani Dengan Posisi Yang Berbeza
Apakah anda melakukan onani dengan berbaring? lakukan perubahan pada posisi onani anda. Jika anda terbiasa beronani dengan berbaring, cubalah duduk. Jika anda terbiasa duduk, cubalah berdiri. Jika anda terbiasa mengocok penis dengan duduk di kerusi, sekarang cuba dengan berdiri atau berlutut. Semua posisi bisa anda praktikkan. Awalnya mungkin terasa tidak selesa dan mengurangi kenikmatan anda saat onani. Tapi perubahan posisi ini akan menciptakan sensasi baru yang tentu akan menyenangkan anda.

5. Gerakkan Punggung Anda 
Banyak lelaki hanya diam saat onani dan mengocok penis sambil menikmati sensasi yang muncul. Sekarang cubalah dengan menggerakkan punggung anda seperti saat anda melakukan hubungan seks. Cara ini akan membantu anda lebih menikmati sensasi onani.

6. Ubah Tekanan Kocok Tangan 
Ada banyak jenis tekanan kocokan tangan pada zakar yang boleh digunakan. Jangan gunakan pada satu jenis pemukul sahaja. Sensasi yang timbul dari tiap pemukul berbeza-beza. Cubalah tekanan berbeza dan kocokan berbeza saat onani. Jangan melulu mengocok zakar dari atas ke bawah, cuba ciptakan variasi lain seperti dengan gerakan merangsang zakar dengan pemukul yang berputar pada zakar sampai anda akan merasakan orgasme.



7.Jelajahi Bagian Sensitif Penis Anda 
Pada kebanyakan lelaki, ujung saraf penis yang berada di bagian kepala dan khususnya di daerah frenulum adalah daerah yang sangat sensitifCuba gunakan tangan anda satu berada di pangkal penis dan menekan ke arah tubuh, sementara tangan yang satu mengocok batang penis atas ke bawah. Cuba rasakan perbezaan rangsangan yang anda rasakan antara dua sisi tersebut.

8. Merangsang Daerah Sekitar Penis
Testis adalah salah satu daerah sensitif bagi lelaki. Cubalah merangsang testis anda, gunakan jari telunjuk dan ibu jari untuk merangsang testis atau skrotum anda. Cara onani / masturbasi ini bermanfaat untuk mencegah ejakulasi dini. Lakukan rangsangan dengan sentuhan menggelitik, menggaruk atau bahkan menggosok.

Selain skrotum dan penis, cubalah beberapa daerah lain di sekitar penis anda. Perineum (terletak di antara anus dan skrotum) salah satunya. Bagi lelaki perineum adalah salah satu daerah sensitif yang menciptakan sensasi menggelitik ketika tersentuh. Urut dan beri tekanan pada perineum anda untuk memberikan stimulasi. Selain itu cuba eksplorasi bahagian anus anda, tidak perlu merasa jengah toh anus adalah bahagian dari tubuh anda sendiri.

9. Nikmati Onani Anda
Tiap lelaki berbeza, tidak semua cara-cara onani di atas memberikan sensasi yang sama pada setiap lelaki. yang paling penting saat onani adalah jangan fokus pada satu jenis. Gunakan tangan yang berbeza, tekanan pemukul yang baru dan rangsangan pada daerah lain. Anda akan merasakan bahawa kawasan genital anda menyimpan sensasi yang mengasikkan.

Nikmati masturbasi / onani anda tapi jangan berlebihan seperti seorang lelaki di china yang penisnya disangkut di bangku taman ketika onani. Lakukan dengan santai dan nikmati setiap sensasinya.

Artikel Berkaitan :








4 comments:

  1. Maaf ya,numpang iklan produk yang sesuai dengan topik artikel. Semoga berkenan.

    SEXY ADAM STORE menyediakan berbagai alat bantu onani khusus untuk pria: Vagina silikon, bokong silikon, anus silikon, bibir vagina, fleshjack, handsfree masturbation cup, dll, dengan harga yang sangat terjangkau. Lihat koleksi alat bantu onani pria.

    Kami juga menyediakan berbagai pelicin/pelumas khusus onani yang lembut dan kental dan tahan kering seperti: pelicin Vanessa & Co, pelicin Monogatari, pelumas silk touch, dll. Lihat koleksi pelicin untuk onani.

    Kunjungi Sexy Adam Store: http://sexy-adam.com

    ReplyDelete
  2. Hakikatnya aktiviti onani lebih banyak keburukan dari kebaikan.

    Perkongsian: Dilema Lelaki Suka Onani

    ReplyDelete
  3. Ada cara lain untuk onani selain tangan dan sabun?

    ReplyDelete