Tuesday 2 April 2013

HOT !!! PADAH DAN KESAN PENGGUNAAN MOUSE YANG SALAH

PADAH DAN KESAN PENGGUNAAN MOUSE YANG SALAH 


Padah !!!! Gambar Kesan Penggunaan Mouse Yang Salah (Karpal Sindrom)Cara Penggunaan Komputer Dan Mouse Yang Betul, Senaman Untuk Tangan. Bagi anda yang bekerja menggunakan komputerkesalahan dalam penggunaan mouse yang kerap atau sehari-hari akan mengakibatkan carpal tunnel syndrome / karpal sindrom (istilah dalam perubatan untuk kelainan pada otot lengan).



Ngeri dan kesannya amat teruk. Walaupon nampak remeh tapi inilah hakikat yang akan di alami oleh kita semua jika tersalah langkah. Ingat dan pastikan terutamanya pada para blogger yang banyak menyumbang artikel. Disini admin ada menyediakan beberapa Gambar Kesan Penggunaan Mouse Yang Salah (Karpal Sindrom), Cara Penggunaan Komputer Dan Mouse Yang Betul, Senaman Untuk Tangan.



GAMBAR KESAN PENGGUNAAN MOUSE YANG SALAH (KARPAL SINDROM) 

Meskipun rawatan sekarang telah mencapai kemajuan pesat. Cukup banyak pesakit karpal sindrom yang dikurangkan dengan fisioterapi, beberapa kes karpal sindrom memang memerlukan tindakan pembedahan, namun kemajuan ortopedik sekarang amat pesat, beberapa pesakit hanya dibuka kulitnya 1 cm sampai 2 cm saja.




CARA PEMGGUNAAN KOMPUTER DAN MOUSE YANG BETUL










SENAMAN UNTUK TANGAN





Admin harap dengan adanya perkongsian begini, ia dapat membantu diri admin sendiri dan rakan blogger dari terjebak dengan sindrom ini.

4 comments:

  1. kena pastikan cara betul ketika menaip lepas ni..sebab puteri memang banyak menaip :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. akakakkakaka...tu la...penyakit ada menunggu blogger...so ambil langkah awal yeee..

      Delete
  2. Pernah tangan sampau sakit sakit sebab pegang mouse lame sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati2 la joe...nie penyakit bukan sikit...tinggi gek kos nyerrr...

      Delete